Sander deed zijn eerste ervaringen met performance denken op als trainee bij autofabrikant BMW in München en Parijs. Heeft daarna 20 jaar sales-en marketingervaring opgedaan bij diverse multinationals als Schneider Electric, Ideal Standard en Technische Unie (Sonepar). Als lid van het management Team met verantwoordelijkheid voor Marketing en Innovatie, heeft hij in verschillende veranderomgevingen succesvolle nieuwe concepten van dienstverlening in de markt geïntroduceerd. Hierbij stond hogere klant-, medewerkers- en financiële waarde steeds voorop. Met hetzelfde perspectief heeft hij daarna het marketing en innovatiedenken toegepast in vernieuwende customer experience projecten in de zorgsector (Florence Gezondheid & Zorg) en in de bibliotheeksector waar de bibliotheek zich opnieuw heeft uitgevonden voor een breed publiek door een vernieuwend publiek-privaat bedieningsconcept.
Binnen zijn marketing & innovatiefunctie werd hij steeds meer geboeid door effectiviteit, efficiency en gedrag en is zich vanaf 2014 gaan specialiseren in Lean Six Sigma (Black Belt). Als gecertificeerd Scrum Master is hij eveneens vertrouwd met agile en scrum werkwijzen en principes èn de daarbij horende mindset.